tisdag 21 april 2009

Ett erkännande.


Vilken lyx jag sitter framför daton utan ett barn i knät, och jag sitter här för att erkänna min stora last. Ja… jag har en stor last som håller mig fast, jag kan inte vara utan inredningsmagasin. Som fembarnsmor har jag inte mycket tid över för mig själv. Jag har inte läst en bok på över tre år, hu vad jag saknar det. Har inte varit på bio på… ja jag vet inte hur länge och varit ute å ätit med min man eller gjort något annat med bara honom, ja det mins jag inte när vi hade tid för. Men inredningsmagasinen de bara måste jag få tid att läsa, för att inspireras, drömma, få glädje och ork. Så jag stjäl lite av familjetiden på kvällarna och helgerna å planerar för ett nytt boende för min trångbodda familj.




3 kommentarer:

  1. Hej
    Tack för inlägget i min blogg.
    Ja ni har det skönt som får se blommor,jag längtar så till blommorna.
    Men hör att du har lite tid för dig själv, man bör försöka att få tid över för sig själv och mannen och romantiken.
    Mina 4 barn är nästan vuxna nu och vi är så inkörda på att låta dem gå före, vi hade inte heller någon avlastning.
    Problemet i dag är att nu måste vi lära oss igen att ta hand om oss själva.
    Så därför är det bra att fixa barnvakt för att göra något tillsammans och även egen tid.
    Det konstiga tycks vara att vi människor drömmer om något annat jämt.
    När jag var yngre drömde jag om lite lugn och ro.
    Och nu drömmer jag om goa barn att pussa och kram och saknar deras kramar, det finns inte ord för hur goa de är när de är små.
    Men för den skull så behöver man egen tid, hoppas du fixar det.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  2. Tidningar är ett skönt tidsfödriv och man får lätt inspiration.

    SvaraRadera
  3. Jag som tycker jag har lite tid och jag har bara ett barn! Klart man måste få komma ifrån ibland och inredningsmagasin kan man ju verkligen drömma sig bort i. Trevlig blogg du har! Kram helena

    SvaraRadera