tisdag 16 februari 2010

När tulpaner är som vakrast


Precis innan kronbladen skall trilla av, när blomman nästintill kränger sig ut och in i ett tillsynes desperat sista försök att locka till sig en insekt, då....ja precis då i all sin spröda skönhet tycker jag att tulpaner är som vackrast.



Läste på Odla.nu om lite knep för att lyckas med odling av kärnor och frön från våra vanligaste exotiska frukter. Så en avokadokärna fick åka ner i jorden enligt alla konstens regler. Här vaktas den av en keramiködla som jag köpt av keramiken Susanne Dagsberg.
Önskar alla en tevlig fettisdag
Fia




1 kommentar:

  1. Jo du har så rätt, jag tycker också så, och brukar fundera på om jag är lite underlig, men nu tycker jag inte det längre.Tack för det.
    Så spännande med avokadokärnan, hoppas du lyckas, för i så fall får vi väl se den växten så småningom.
    Vilken vacker blid du visar på dina tulpaner.
    Nu kan jag se den i min blogg direkt och den drog till sig blickarna, så jag hälsade på dig.
    Så funkar det.
    Hoppas du och din stora familj alla mår toppen.
    Kram Zara

    SvaraRadera