söndag 21 mars 2010

Efter ett drygt år med min nya dator....

Min dator har kraschat. Först slogs virusprogrammet ut, sen de andra programmen i rask takt, till sist gick de inte att starta Windows. Min man var optimist och sa att vi "blåser" datorn och installerar om allt, men inte ens detta visade sig vara möjligt. För att rädda det mest värdefulla i datorn - bilderna, var vi tvungna att fysiskt plocka ut hårddisken. Ett tag var jag rädd att de senaste månadernas bilder på barnen gåt förlorade och svor över att jag varit så slarvig med att bränna och lagra undan den senaste tiden. Usch vad man känner sig hjälplös. Men min goa gubbe kunde rädda bilderna.

Bloggar idag från familjens "stordator", rena lyxen då den har spelvänliga skärmstorleken 22 tum och Windows 7. Allt går så härligt snabbt och smidigt. Men denna dator blir det kö till, så jag får börja spana efter en ny egen.

Idag ska jag ut i trädgården och krypa runt på alla fyra i jakt efter vårtecken *ler*. Och här har det hänt en hel del vill jag lova.

Önskar er en trevlig söndag

Fia

4 kommentarer:

  1. Usch, det var inte roligt med din dator....Jag blir orolig för min också ibland när man har så mycket bilder. Vad härligt det låter att gå ut och leta efter vårtecken, här har vi snöstorm idag så våren känns väldigt långt bort. Önskar dig en skööön söndag! Vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  2. Ooopps.....det är nog ungefär där jag befinner mig med min dator, när som helst, alldeles strax.....jag fasar....bra att ni har en "stor"dator så du kan blogga på!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Tack för gratulationen:)
    Inte kul när datorn går sönder o hemska öde om man inte hållit efter att säkra alla bilder, det är ju allra värst att förlora. Tur att dom gick att rädda!
    Lyckliga er som har vårtecken att visa, här har det stått still så jag hoppar över morgondagens vårinlägg.
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Tack för din rara hälsning, te blev en helg att minnas....:0) vad trist med datorn, ha en bra vecka, kram

    SvaraRadera